lauantai 8. kesäkuuta 2013

Did you ever doubt your dream will ever come true? Did you ever blame the world and never blame you?

Tänään ollaan nautittu viileästä illasta ja vähän viileämmästä päivästäkin!

Ylös päästyäni ruokkisin Norin ja äiti sanoi käyttäneensä ulkona jo; on se kumma kun tekee tuon koiran eteen jotain, vaikka niin minun koirani kuulemma on! Noh, onhan sekin selitys kuultu, kuinka väärin on minun ottaa tässä iässä koiraa, sillä enää 2 vuotta tuota ammattikoulua jäljellä niin jatko-opinnoista riippuen muutan luultavasti kotoa ja tietysti Nori tulee mukaan, äidin selitys tälle oli: "Kun sä lähdet, niin et si yhtäään ajattele et mäki voin kiintyä Noriin!"
         Niin niin, äiti, mutta minun nimissähän se on, ja minä sen maksoin omista palkoista ja minä sen ensisijaisesti olen harteilleni ottanut. Sulla on täällä kolme muuta elukkaa; Kalle, Papi ja Hexa. Kyllä sulla siinä sitten seuraa piisaa kun minä lennän pesästä...

KUITENKIN!
       Tänään minä olen ottanut aurinkoakin! Herran jestas, likka tänä vuonna 17 vuotta ja minusta auringonotto on niin yliarvostettua! Okei, nukahdin ja siksi otin aurinkoa. Nori viekussa tietysti.
       Loikoilun jälkeen piti lähteä kauppaan äidin kanssa, Papinhan se ekana tunki autoon, mutta minä sanoin, että Nori jää kotiin - mitä sitä turhaan kuumaan autoon ottamaan? Äidin päätä ei olisi saanut käännytettyä Papin jättämisestä, onhan papillon aina mukana roikkunut eikä VIELÄ ole lämpöhalvausta saanut... Minun päätökseni on kuitenkin se, että Nori ei kuumassa autossa kulje, ellei ole pakko; esim. näyttelyn tai muun vakavan/tärkeän tapaamisen kannalta. Kun ilmastointia ei ole niin vähän hankalampi juttu... Voishan sitä toki aina ostaa tuon häkkeihin tarkoitetun tuulettimen, mutta ei ole pakollista tarvetta ainakaan tällä hetkellä.

Kaupasta tultuamme Nori ulos ja pissille ja melkeinpä äiti sitten heti siinä samassa rytäkässä lähti hautajaisiin - jonne minun ei tarvinnut lähteä. Sillä aikaa minä sitten raahasin viihteen ulos 'terassille'. Tietokone ja jatkojohdot ulos ja musiikkia ilmoille. Varmaan ollaan tässä elukoiden kanssa yli kuusi tuntia istuttu, välillä leikitty ja Norille pieniä koulutushetkiä annettu. Hyvä päivä tänään!

Norin yksin oleskelu sujuu muuten hyvin! Eilen olin iltatöissä sellaisen 5 tuntia.... uskoisin. Ja kun olen toisessa päässä rakennusta (asumme siis talonmiehen asunnossa) niin ei haukku ja valitus ainakaan sinne asti kuulunut! :D
       Ja tänään sitten kauppareissun ajan oli yksin. Ja jos vahinko on sattunut, on tehnyt sen paperille.

Ei mitään kummempia olla harjoteltu; istu, luoksetuloa tietysti ja sitten omaksi iloksi sitä, että koira pyörähtää kerran ympäri. Istumisen tuo herra kyllä taitaa niin peijakkaan hyvin, ettei melkeen liiankin hyvin! Luoksetulo on tärkein oppi mitä koiralle voi antaa, eikä se koskaan ole pahitteeksi jos sen kanssa työskentelee useammin kuin muiden.
Papi-poika :3
       Ai, meinasin unohtaa että seisomista näyttelyjä varten treenaillaan myöskin! Alustavat suunnitelmat olisi tähdätä Sastamalan EPN:nään ja seuraavana päivänä Turkuun myös EPN:nään. Suurempia suunnitelmia (mihin on aikaakin) on tuo vknloppu Helsingissä joulukuussa. Jos tuosta pojusta on potentiaalia niin sitten Pohjoismaiden kehään ainakin olisi tarkoitus päästä pyörähtämään. Aika kuitenkin näyttää, mitä tuosta pojusta tulee :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti